söndag 6 februari 2011

30 days of books - 16-20

Hailee Steinfeld
Day 16 – Favorite female character
Den här frågan var också väldigt lätt, tycker jag. Min favoritkaraktär på tjejsidan är utan tvekan Katniss Everdeen. Hon är en av de starkaste karaktärerna jag läst om. En skådespelare som det pratas om när det kommer till att spela Katniss är Hailee Steinfeld och jag tycker faktiskt att hon skulle passa bra. Till skillnad från vissa andra skådespelare det pratas om... Ingen kommer ju bli perfekt, men Hailee kommer rätt nära hur jag föreställer mig Katniss.

Day 17 – Favorite quote from your favorite book
Huh... Den var inte riktigt lika lätt. Jag älskar sången Katniss sjunger för Rue i The Hunger Games, men den är så lång. Kanske "Remember, we're madly in love, so it's all right to kiss me anytime you feel like it." Älskar den :)


Day 18 – A book that disappointed you
Jag brukar ha rätt så höga förväntningar på böcker innan jag har bestämt att jag ska läsa dem, men när jag väl plockar upp en bok så brukar jag faktiskt kunna göra det utan att tänka på vad jag har hört om den och jag brukar därför inte ha särskilt höga förväntningar. Detta gör ju såklart att jag sällan blir besviken på böcker jag läser... Men en som gjorde mig lite besviken var kanske Amy & Roger's Epic Detour, jag älskade boken men hade hoppats att den skulle vara lika underbar som The Truth About Forever. När den inte var det kanske jag blev lite besviken, men det var inget som påverkade min åsikt om boken särskilt mycket :)

Day 19 – Favorite book turned into a movie
Jag kan komma på två: Speak baserad på boken med samma titel av Laurie Halse Anderson tycker jag är fantastisk. Kristen Stewart spelar huvudrollen och hon är en av mina favoritskådisar, hon klarar av rollen jättebra. Sedan en jag såg för inte så länge sedan, Of Mice and Men. Läste ju nyss boken och såg sedan filmen, tycker att det är en väldigt bra filmatisering av boken.

Speak som bok och film

Day 20 – Favorite romance book
The Truth About Forever, of course ;) Den mest underbara romantiska bok jag läst. Läs den, läs den, läs den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar