söndag 30 juni 2013

Läs-A-Lot dag 1

Läs-A-Lot är ett veckolångt event, en utmaning, en grej att delta i, som har skapats av de grymma bokbloggarna Emelie (drizzleandhurricanes) och Anna (bookshelf) där man under dagarna 30/6 till 6/7 ska läsa så mycket man kan, vill och orkar. Jag tyckte att det lät som en helt underbar grej så självklart är jag med!

Grejen är alltså den att man ska ägna all sin lediga tid till att läsa, eller mer än vanligt i alla fall. Jag vet att jag själv måste göra annat också, annars blir jag tokig. Men om man väljer mellan att se på teve eller läsa, så kan man ju välja läsandet. Sen har Anna och Emelie också kommit på några mål som man kan köra mot under veckan och de är:

Läs en tegelsten/över 300 sidor
Avsluta en serie
Läsa X antal böcker (typ 3,5 eller 10)
Läs en bok du haft länge i bokhyllan
Läs om en mycket bra bok!

Nu kommer jag jobba hela veckan som det här pågår, minus idag och nästa helg. Så ja, jag kommer vara trötter på kvällarna. Mitt mål är därför att bara läsa så mycket jag orkar. Det är en rolig grej att göra och jag vet att om jag sätter upp några mål slutar det med att jag blir för stressad och inte läser någonting alls.




Än så länge har jag börjat läsa Anna and the French Kiss, och det känns som en bra start på denna vecka :)


Så, ska ni vara med?


4 kommentarer:

  1. Kommer inte delta i detta även fast jag tycker det verkar kul. Men jobbar hela veckan och bli lätt stressad av att ha för mycket krav på mig :)

    SvaraRadera
  2. Japp =) Redan tjuvstartat på Safirblå tidigare i veckan, men idag har jag läst 100 sidor so far. Hade hoppats att läsa klart den idag.

    SvaraRadera
  3. Har också som "mål" att läsa så mycket jag orkar, eftersom jag också jobbar. Men jag tycker det är lite roligt eftersom jag liksom blir sporrad och pushad! :D

    SvaraRadera
  4. Det var synd de inte körde om 2 veckor istället då hade jag kört på men nu är det för fullt upp att hinna!

    SvaraRadera