söndag 8 september 2013

Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins


ANNA AND THE FRENCH KISS
Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris--until she meets Étienne St. Clair. Smart, charming,beautiful, Étienne has it all...including a serious girlfriend. 

But in the City of Light, wishes have a way of coming true. Will a year of romantic near-misses end with their long-awaited French kiss?

~*~

Jag har aldrig varit i Frankrike, men jag vill gärna åka dit. Jag ville åka dit innan jag läste Anna and the French Kiss, men nu vill jag det så himla, himla mycket mer. Inte för att denna bok handlar så där väldans mycket om själva Paris, där den utspelar sig, men staden är ändå där i bakgrunden och bidrar till en speciell stämning som gör att jag bara vill hoppa in i boken och plötsligt stå på en av Paris gator.

Även om jag kanske önskat lite mer Paris ur berättelsen så tyckte jag ändå om den, kanske inte älskade den så som många andra, men...den är fin. Anna är en rätt så charmig karaktär och St. Clair var rätt mysig han också. Dock var de båda ganska förvirrade i sina känslor till varandra och Anna velade lite väl mycket fram och tillbaka (det där att hon kallade honom St. Clair ibland och Étienne ibland fick mig att himla med ögonen varenda gång). Men de är unga och allt är nytt för Anna, så det är okej ändå. Att vara lite virrig och känna lite extra mycket av allting.

Så här i efterhand känner jag att tomrummet efter att ha läst ut boken inte är så stort, så där som det brukar vara när man just läst en riktigt fin bok. Den lämnade ingen större saknad hos mig, om ni förstår? Fast jag vill ju ändå få fram att det är en bra och mysig bok som jag tyckte väldigt mycket om att läsa! Kanske kommer jag till och med  läsa om den någon gång i framtiden. Jag kommer definitivt läsa Stephanie Perkins andra böcker; Lola som redan finns här hos mig och så Isla, när den nu kommer ut.

2 kommentarer:

  1. Du ska veta att jag fortfarande följer din blogg. (: Och att du är taggad att svara på 5 frågor (om du önskar): http://ielinashylla.wordpress.com/2013/09/12/tagg-5-fragor/

    SvaraRadera
  2. Alla verkar ha läst den boken, blir sugen jag med. Så självklart så har inte mitt bibliotek den!

    SvaraRadera