lördag 14 september 2013

En fråga hit och en fråga dit

Glad lördag!

Elina undrade om jag ville svara på fem frågor och när någon frågar mig någonting så har jag en tendens att vilja svara.

Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig till att börja blogga?
Från början läste jag endast bokbloggar på engelska. Eftersom jag läste böcker på engelska så var det dit jag hittade när jag sökte på andra som hade läst samma böcker som mig. Men en dag antar jag att jag valde att leta efter någon som skrivit om böckerna på svenska, och vips så fann jag några svenska bloggare som skrev om ungdomsböcker. Nu blir vi bara fler och fler och det är så roligt!

Hur väljer du ämnen att blogga om?
Det brukar inte vara särskilt uttänkt det jag skriver om, inte nu för tiden. För jag har ingen ork/tid att sitta och planera blogginlägg. Så ibland (cirka en gång per månad) händer det att jag sitter vid datorn och gör annat och känner för att skriva någonting här. Eller så blir jag taggad att svara på frågor.

Bild av Nom Kinnear King.
Vad vet de flesta inte om dig?
Kanske att jag antecknar allt som intresserar mig. Konversationer, bitar ur låttexter, vackra ord, namn, bok- och filmtitlar. Små papper har jag överallt med dessa saker skrivna på. Det är rätt mysigt att hitta dem lite varstans.

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Malins tre huvudord inom boknörderiet: Ungdom, engelskt, samla.

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Läsa. Gå på kurser. Se på teveserier. Slösa bort mitt liv på Tumblr och Twitter. Köpa saker på internet. Ha långa samtal med vänner. Spela in filmer och ta roliga kort. Upptäcka saker. Lära mig nya grejer. Resa. Träffa nya, intressanta personer. Kramas. Skriva listor. Gosa med min kissemiss. Dricka kaffe och te. Skratta.


Vill ju gärna föra vidare dessa frågor också, nämligen till:

Alla. Om ni vill.

1 kommentar: