söndag 12 januari 2014

Min nya läskompis

Jag har gått och skaffat en Kindle. En läsplatta... Det trodde jag aldrig för något år sedan. Men det visar sig att många e-böcker är rysligt billiga och jag vill ju inte läsa dem på datorn, eller på min Ipad som jag gjorde innan. Datorn blir för obekvämt och Ipaden är alldeles för tröttsamt stor att hålla i för att det ska bli roligt.

Så jag köpte en liten Kindle! Jag är alldeles kär i den, det är så enkelt och så bra. Den är lätt att hålla i, man kan hålla den i en hand, och det är så skönt att äntligen kunna läsa e-böcker på en riktig läsplatta.


I år har jag bestämt mig för att dra ner på bokköpandet rejält, då jag har cirka 300 olästa böcker i mina hyllor. Men när en e-bok endast kostar $1,99, och den inte tar upp någon fysisk plats, då måste man ju bara slå till!

Det blir att försöka tömma ur bokhyllan lite i år, och sen köpa e-böcker. Självklart kommer jag köpa några fysiska böcker också, men inte så många.

Nej, nu ska jag ta och skriva klart en tenta! Hoppas ni har det bra. Vi ses snart.

3 kommentarer:

  1. Oj det är ju helt galet billigt. Jämför på adlibris.. Hutlöst att de tar samma pris som för en fysisk bok...

    SvaraRadera
  2. Jag har också tittat på en, men tycker du att det blir lite jobbigt för ögonen? För jag är lite orolig att det ska sticka i dem, som när man kollar på datorn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då, det går att justera ljuset beroende på hur ljuset i din omgivning ser ut :) Så om du tycker att det sticker i ögonen så kan du bara dra ner och göra det vitare mindre vitt och tvärtom. Dock blinkar det till varje gång du byter sida, har man ont i huvudet eller är trött så är det inte så bra att läsa på den då :)

      Radera