söndag 25 januari 2015

Nya platser

Ibland händer någonting och så inser man att allting plötsligt (eller snarare steg för steg) förändras. Platsen du vaknar på, ansiktena du ser varje dag, marken du går på ... allting är annorlunda.

Jag befinner mig just nu i Brighton, England. I en vecka och två dagar har jag nu varit här och jag har redan hunnit diskutera Chaucer och läsa Shakespeare, jag har flyttat till en helt ny stad, längtat hem något fruktansvärt, och varit glad på ett sätt som jag inte har varit på länge.

När saker händer i mitt liv som gör att vardagen ser annorlunda ut på olika sätt, då har jag en tendens att hitta tillbaka till saker som ger mig trygghet och som gör att jag känner att jag i alla fall har lite koll på vad jag håller på med. Som att skriva på en blogg som varit till stor del sovandes de senaste åren, hit hittade jag nu och kände att jag fick något slags nostalgiskt längtande efter att skriva om böcker.

Men vad är det som säger att jag inte kommer försvinna härifrån igen? Ingenting. Jag ville bara hitta tillbaka till någonting som en gång gav mig himla mycket glädje för att se om jag på något sätt kan hålla mig kvar där.


Jag hoppas vi ses snart igen.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att du kan hitta något här. Vad det än är du behöver. Och "Brighton" och "glad" låter helt fantastiskt!

    SvaraRadera