lördag 6 juli 2013

New York - Vad jag såg

Nu är det två månader sedan jag var i min älskade stad, New York, och jisses vad tiden har gått fort! Ännu har jag inte ägnat något inlägg åt min resa, men tänkte att jag faktiskt borde göra det. En del böcker kommer dyka upp så helt out of the blue är det inte. Vi börjar med vad jag såg, för att sedan följa upp med ett inlägg om vad jag köpte.



För att börja det hela lite 'bokigt'. The New York Public Library med de stora lejonen framför. Besökte dock inte insidan på grund av tidsbrist, men nästa gång så. Dock är utsidan och miljön runt omkring urmysig.


Från takterrassen på vårt hotell kunde vi se Empire State Building som här täcks av dimma, och tyvärr fann jag inget bättre foto..


Bryant Park. En mysig plats med mycket folk, lite fik, en karusell mitt bland fikaborden och allmänt vackra omgivningar.


En av de bästa sakerna med New York: Man hittar random saker som denna skylt lite varstans.


Rockefeller är en plats där många turister samlas...



Mysiga Central Park där vi på min födelsedag den 7:e cyklade genom hela parken. Själva cykelvägarna var så ocharmiga som de kunde bli, som små motorvägar mitt i parken. Men självklart promenerade vi iväg på små stigar som de på bilderna ovan också.


Stay tuned för nästa del som faktiskt innehåller böcker.

1 kommentar: