fredag 15 november 2013

Bump in the night


Vad är din favorit när det kommer till övernaturliga väsen att läsa om?
Lika mellan häxor och spöken, känner jag just nu.

Vilken scen (från vilken bok som helst) är din mardröm att vara med om?
Svårt att komma på en specifik... Men hade ju inte gärna varit med om en zombieinvasion som i Courtney Summers This is Not a Test.                                         
Om du skulle besöka en läskig setting/plats i en bok: Vilken skulle du besöka och varför?
Jag skulle nog hoppa ner i kaninhålet efter Alice...

Vilken bok var så tråkig att du nästan somnade i en evighet när du läste den?
Får nog säga Marked av P.C. och Kristin Cast. Kanske inte tråkig så som frågan menar, men så otroligt löjlig att jag lika gärna kunde ha sovit istället för att läsa den.

Vilken bok skulle du kunna riva ut några sidor ur för att göra den bättre?
Vad sägs om att riva ut cirka 95 procent av alla sidorna ur boken i frågan ovan?

Vilken elak karaktär skulle du vilja förvandla från ond till god?
Jösses, kan inte komma på en enda! Gillar ju onda karaktärer, hur kul vore det utan dem?


Vilken är din favroritvampyr?
"Fuskar" lite och säger Angel och Spike från Buffy/Angel, då dessa existerar i graphic novels.

Vilken är din favoritvarulv?
Sam i Mercy Falls.

Vilken är din favorithäxa?
Sophie i Hex Hall eller tjejerna i Engelsfors.

Vilket är ditt favoritmonster?
Blir uppenbart ju fler frågor jag svarar på att jag inte har läst särskilt många böcker att välja mellan, lättare om det handlade om teveserier och filmer ju, hehe. Säger lite vagt så här då att alla monster/varelser i Daughter of Smoke and Bone.

Vilket är ditt favoritspöke?
Lucca i den vackra, fantastiska boken Chasing Brooklyn.

Vem är din favoritmördare?
Säger President Snow i The Hunger Games och hoppas att det svaret duger, för efter att ha svarat på alla dessa frågor inser jag att jag behöver gå och läsa lite läskiga böcker...


Tack Elina för taggen!

1 kommentar: