tisdag 12 april 2011

Några nya böcker (Cirkeln!)

Har fått hem några böcker de senaste veckorna, har faktiskt inte köpt många alls om man jämför med vad jag brukar. Och så idag fick jag hem en bok jag verkligen, verkligen ser fram emot att läsa...

Först böckerna jag har köpt sedan mars nångång:


Teveserier är min andra besatthet förutom böcker, och en kombination av dessa gör mig rätt överglad. Köpte en Glee-guide bara för att jag hade sett en massa avsnitt av serien och ville bara ha mer, när det inte fanns några avsnitt att kolla på köpte jag den här boken istället.. Om den är bra vet jag ju inte, men.. ändå.
Sen köpte jag tre Supernatural-böcker, en som är skriven som ett avsnitt av serien och två andra; John Winchester's Journal och The Supernatural Book of Monster, Spirits, Demons and Ghouls. Kände bara att jag behövde ha dem. Samma med Criminal Minds-boken, jag får lite abstinens när det inte finns några avsnitt att kolla på, så då kan man ju läsa den här boken... Inte för att det kommer att vara samma sak, men det kanske hjälper lite i alla fall, haha.

Och så tre "vanliga" böcker; Clockwork Angel, Falling Under och Sean Griswold's Head. Awesome.

Sist och det absolut bästa jag har fått på posten den senaste tiden... Cirkeln!


Boken var inslagen i Engelsforsbladet, hur himla smart är inte det? Jag undrar om det har något med boken att göra... Ska antagligen börja läsa den idag. Min katt, Maja, var också väldigt glad när vi fick hem det här paketet. Även om det inte syns på bilden, kanske...




Och så själva boken! Sjukt snygg framsida tycker jag. Tack så väldigt mycket till Rabén & Sjögren för boken! :)

4 kommentarer:

  1. Supernatural-high-five! :D Haha, jag är ganska skeptisk när det gäller böcker som är baserade på teveserier eller filmer (speciellt eftersom det inte är skaparen -> Eric Kripke <- som har skrivit boken.. hm.).. men de där "John Winchester's Journal" och "The Supernatural Book of Monster, Spirits, Demons and Ghouls" är ju bara MÅSTE HA!!!! xD

    Fy vad avis jag blir nu! Jag har inte fått hem mina än och jag orkar inte vänta! D:

    SvaraRadera
  2. Emelie: Haha xD Jo, det är jag också men jag kunde bara inte låta bli. Skulle Kripke ha skrivit den så hade jag köpt den för längesen! :D

    Haha, ja eller hur! Inte för att jag vet om jag kommer läsa dem anytime soon, men skitsamma.. Det är Supernatural. Jag var tvungen att ha dem. ^^

    SvaraRadera
  3. Har du börjat läsa på Falling under? Jag vet inte om jag ska läsa Hex Hall. Har du läst den? Vad tyckte du om boken isåfall?

    SvaraRadera
  4. Siis: Ja, jag har läst lite ur Falling under. Men bara runt 20 sidor.
    Hex Hall är jättebra! Jag älskade den, ge den gärna en chans :)

    SvaraRadera