onsdag 9 november 2011

Utmaningar

Ni kanske har sett min lilla vad-det-nu-kallas i vänsterkolumnen där jag fyller i hur många böcker jag har läst? Den ska i alla fall hjälpa mig hålla ordning på antalet böcker jag har kvar i årets läsutmaning. 50 böcker har varit målet sedan året började och just nu ligger jag 14 böcker efter... Som det ser ut nu så kommer jag inte hinna läsa 22 böcker till innan året är slut, men jag tänker inte ge upp. Trots en stor mängd plugg som ligger i min framtid så ska jag försöka klämma in lite "fritidsläsning" varje dag.

I slutet på förra året gjorde jag även upp en lista över mål jag hade med min läsning inför år 2011, den ligger på bloggen och om ni är intresserade så är det bara att trycka på fliken som heter 'Mål 2011' där uppe bland sidorna med Startsida och Recensioner och sånt. Dessa mål har jag dock gett upp för länge sedan. Tröttnade på dem ganska snabbt och ville inte tvinga mig till att läsa vissa böcker bara för att klara dem.

Men. 2012. Då börjar det hela om. Över hela internet kan man hitta olika utmaningar som har med läsning att göra. Idag, till exempel, så skrev jag upp mig som deltagare i bloggen The Story Sirens utmaning som heter '2012 Debut Author Challenge'. Den innebär att man ska läsa 12 böcker under år 2012 som också publiceras nästa år av författare som inte gett ut några böcker tidigare. Alldeles briljant. Detta är första utmaningen inför nästa år jag har tagit mig an. Men utmaningar är sjukt roliga att göra, så det blir säkert fler...

Om ni vill delta i DAC ni med så kan ni anmäla er här. Och lycka till alla som haft ett mål för antal lästa böcker i år! :)

1 kommentar:

  1. Hur har du fått in den där "mätaren" med hur många böcker du ska läsa? :P Är det ifrån någon hemsida? :P

    SvaraRadera