lördag 21 maj 2011

En uppdatering

Tänkte bara lägga in ett litet inlägg om några olika saker. För det första är det så att tävlingen jag har slutar den 27 maj, alltså på fredag. Mer än vad jag någonsin hade kunnat räkna med har varit med och tävlat, vilket är hur kul som helst :) Alla böcker man kunde välja mellan har valts minst en gång, vilket även det är jätteroligt.

I övrigt så har jag fått en ny favoritbok, den heter Divergent och är hur bra som helst. Uppmanar alla att läsa den! Jag vill inte att den ska ta slut, vill bara stanna kvar i den så länge som möjligt. Problemet är bara att jag samtidigt vill veta vad som händer, så jag har försökt något slags mellanting. Inte läsa för snabbt bara för att fort få reda på vad som händer, men inte heller för långsamt bara för att den inte ska ta slut. Hm, vet inte riktigt hur det där blev... Jag har snart läst ut den i alla fall.

Annars så har jag funderat på att anmäla mig till ett så kallat readathon, läsmaraton kan man väl kalla det på svenska kanske? Det heter Once Upon a Read-a-Thon och hålls i av bloggarna Pure Imagination, Reading Angel och Candace's Book Blog. Målet är alltså att under två dagar sätta ett mål för sig själv, kanske att läsa ett visst antal böcker under de dagarna. Och sedan bara läsa, läsa, läsa. Jag tyckte det lät roligt och man kan ju prova.. Det gör ju ingenting om man misslyckas direkt. Sedan kan man delta i tävlingar och sånt också under tiden.



Once Upon a Read-a-Thon


Hoppas alla har en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar