söndag 25 september 2011

Bokmässan 2011

Var på Bokmässan igår, men känns som att det är först idag jag orkar skriva om det. Går på Bokmässan varje år, och självklart är det roligare vissa år än andra. Medan det var riktigt roligt i år så tyckte jag att en del av montrarna hade lite dåligt utbud av böcker, SF-bokhandeln till exempel. Men i slutet av dagen hade jag ändå med mig sju nya böcker hem!



Sju böcker alltså, många av dem var väldigt random:

Min typ brorsa av Johanna Lindbäck
Baddaren av Emma Hamberg
Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo
Sugar Rush av Julie Burchill (fick denna helt gratis av Värsta boken, de hade inte så många kvar så jag bara tog tag i en, haha.. får se vad det är för nåt)
Baristas av Denise Rudberg
Snabba cash av Jens Lapidus
Jag vill bara att du gillar mig av Ingrid Olsson

De i fetstil är de jag visste innan att jag ville köpa, de andra var rena impulsköp.

Annars var det lika roligt som alltid att gå på mässan. Gick med mina föräldrar vilket var riktigt kul. Såg en del kändisar, eller mina föräldrar la märke till dem och pekade ut dem åt mig, haha. Såg bland annat Maria Montazami genom ett fönster när hon satt inne i en buss och samtalade med ett fan eller nåt, Jan Guillou, Leif GW Persson, Camilla Läckberg, Agneta Sjödin, Martina Haag, Dolph Lundgren (!!) och så några jag inte minns namnen på.

Har läst väldigt många inlägg av bloggare som också var på mässan och det verkar som om nästan alla hade kul :)

2 kommentarer:

  1. Kul. Nu har du sju bokmässefynd som ska flytta in i hyllan! Jag har tretton, o åtta Novellix-noveller. ;P (; Haha. Första året på mässan i år för min del. Igår. O jag är FRÄLST! (;

    SvaraRadera
  2. Bra böcker du fick med dig hem =)Lindbäck och Bjärbo rekommenderas, riktigt bra ungdomsböcker!

    SvaraRadera