torsdag 1 mars 2012

Sammanfattning - Februari 2012

Då var mars här, ja... Senaste gången det snöade här i Göteborg var för bara några dagar sedan, men jag hoppas verkligen att det är slut med det nu. Mars betyder ju början på våren och våren är verkligen efterlängtad just nu!

I februari läste jag 3 böcker, vilket enligt er kanske låter pyttefjuttigt, men med tanke på allt annat jag har haft att göra denna månaden så är jag riktigt glad och förvånad över att jag hunnit läsa ut hela 3 böcker. Så inga sura miner från mig, inte. Det är ju till och med en bok mer än förra månaden, så yay :)

Antal lästa böcker: 3
Cinder av Marissa Meyer
Ursäkta att man vill bli lite älskad av Johanna Thydell
The Mockingbirds av Daisy Whitney

Omläsningar: 0
Engelska: 2
Svenska: 1
 
Bästa boken:
Cinder. Riktigt bra sci-fi/dystopi/vad-det-nu-ska-kallas med en av de bästa side-kickarna jag någonsin läst om; Iko. Trots sin förutsägbarhet så gillade jag Cinder mycket.

Sämsta boken:
Ursäkta att man vill bli lite älskad. Det var ingen superdålig bok eller så, men den var inget för mig. Hade för mycket att klaga på för att jag skulle kunna tycka om boken.


Förutsägelser om mars:
Ja, det är väl ingen som har missat att det är THE HUNGER GAMES-MÅNAD nu? :) 23 mars har filmen premiär och tanken är att jag ska läsa om boken innan dess. Började för ett tag sedan och läste första kapitlet, men annat kom emellan. Fast nu så. Jag är så otroligt spänd på att få se den här filmen så det är helt galet. Förutom THG ska jag läsa ut några böcker jag har börjat på tror jag, bland annat fantastiskt underbara Catching Jordan som jag läser för tillfället.
 
 
 Hoppas mars blir en bra läsmånad för er alla :)

1 kommentar:

  1. Sv: Ja, den var alldeles underbar! Blev helt kär i den. Funderar på att köpa The Day Before, eller I heart you, you haunt me av samma författare. Såg att du också läst dem, men är de värda att läsas? :)

    The Hunger Games!! Längtar... :)

    SvaraRadera