torsdag 30 december 2010

Läsmål 2011

Detta året hade jag en ganska enorm lässvacka på flera månader då jag knappt läste alls. Det var fruktansvärt jobbigt men jag kunde bara inte läsa. Så nu när jag har börjat igen är det lite svårt att ta igen det man förlorat genom att inte läsa alls. Det tar ett tag att komma in i vanan med att läsa igen och att göra det ofta. Därför tänker jag att det kanske är en bra idé att sätta upp några mål med läsningen inför nästa år, så att jag verkligen inte hamnar i en sån där lässvacka igen. För har jag ett mål, så är det lättare för mig att klara av det. Så jag har kommit på några roliga mål med min läsning inför 2011 som jag tänkte dela med mig av här :)

Dessa böcker har jag förhoppningsvis läst om ett år..

År 2011 ska jag (försöka) läsa minst…

50 böcker.
5 böcker av debutförfattare.
2 böcker av svenska författare.
2 ungdomsböcker från 80- eller 90-talet.
3 hela bokserier. (Även sådana som jag har börjat på redan)
10 verkliga böcker. (Alltså såna utan något övernaturligt alls)
1 Nobelpristagare. (För en kurs jag läser)
1 till John Green-bok.
2 till Sarah Dessen-böcker.
2 av Nicholas Sparks böcker.
2 historiska böcker.
75% av de böcker jag redan äger.
3 olika vampyrböcker. (Från olika serier)
3 olika varulvsböcker. (Från olika serier)
1 novellsamling.
2 av Roswell High-böckerna.
4 böcker som har blivit film.
2 zombieböcker.
2 böcker från en killes perspektiv.

Har också tänkt försöka få in en bok för varje bokstav i alfabetet. Alla bokstäver utan å, ä och ö eftersom jag läser mest på engelska. Jag har redan planerat många böcker som jag ska läsa från kategorierna ovan, så där har jag ju några bokstäver klara redan… Äh, vi får se hur det går helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar