söndag 12 december 2010

A Match Made in High School av Kristin Walker

Författare: Kristin Walker.
Antal sidor: 278.
Utkom: 4 februari 2010.

When a mandatory course forces Fiona to ”try the knot” with super-jock Todd Harding, she’s convinced life couldn’t get any worse. Until her crush is paired with her arch-enemy (otherwise known as Todd’s obscenely hot, slightly sadistic girlfriend). But that’s nothing compared to her best friend’s fate—a year with the very goofy, very big Johnny Mercer.
A series of hilarious pranks leaves Fiona wondering: Is there something her “best friend” hasn’t told her? Could there be more to Johnny Mercer than an awesome music collection? And most intriguing, could Todd Harding have a heart beneath his pretty-boy exterior?

Innan jag började läsa A Match Made in High School hade jag förväntat mig en underhållande, stereotypisk historia om huvudkaraktären och hur hon faller för skolans populäraste kille. Men den här boken var inte alls vad jag trodde! Den var så mycket mer. Framför allt så var det en av de roligaste böckerna jag någonsin läst. Ibland satt jag och skrattade högt åt sakerna Fiona och de andra gjorde. Hela upplägget med en kurs i äktenskap var klockrent och bidrog till bokens roliga situationer. Men humor var inte det enda såklart, den har också ett tydligt budskap och har sina seriösa ögonblick. Verkligen en söt bok!
Språket är lätt och tillför även mer humor till historien. Det är en bok som går fort att läsa, inte bara för att man vill veta vad som händer, utan också för att man liksom flyter genom språket och sidorna.




4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar