lördag 18 december 2010

Lördagscitatet (1)

Då var det lördag igen... Imorgon tänker jag lägga upp en recension för The DUFF som jag läste ut för några dagar sedan. Men jag har sedan jag startade bloggen för ett par veckor sedan velat ha med citat någonstans, så därför tänkte jag att jag kunde lägga upp ett citat varje lördag från den boken jag läser just då :) Alla älskar väl underbara citat?

Just nu läser jag The Iron King av Julie Kagawa, hittills är den bra, men har inte kommit särskilt långt. Den handlar om Meghan som helt plötsligt börjar se en massa konstiga saker och kastas in i en värld där faeries existerar. Här är ett citat från början av boken:

"...The faery lords are immortal. Those who have songs, ballads, and stories written about them never die. Belief, worship, imagination--we were born of the dreams and fears of mortals, and if we are remembered, even in some small way, we will always exist."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar