torsdag 9 juni 2011

Fyra nya tillskott

Fick hem fyra böcker jag beställt nu i veckan, ska nog läsa dem allihop så snart som möjligt.


Starcrossed av Josephine Angelini: En 2011-debut som jag är rätt nyfiken på. Den är även översatt till svenska och kommer ut nu i juni nån gång. Handlar om grekisk mytologi och sånt, verkar spännande.

Beauty Queens av Libba Bray: Den här boken visste jag att jag skulle läsa så fort jag fick syn på den. Bara framsidan gjorde att jag ville ha, ha, ha den. Sedan läste jag om handlingen; ett plan med en grupp skönhetsdrottningar ombord kraschar på en öde ö. Låter helt underbart roligt, eller hur? (Här är en video där Libba Bray beskriver boken, och hon får mig att vilja läsa den ännu mer!)

Far from you av Lisa Schroeder: Har läst två av Lisas tidigare böcker, alla skrivna i versformat, och älskar hennes stil. Är sjukt nyfiken på denna, och hennes senaste som kommer ut nu i juni måste jag ju självklart också läsa.

Forgive my fins av Tera Lynn Childs: Nämnde denna i ett inlägg för inte alls längesen. Är väldigt nyfiken på det här med sjöjungfrur så det ska bli otroligt spännande att se vad man tycker om den här boken...

3 kommentarer:

  1. hej, har tjuvläst starcrossed.. men vet inte om man ska köpa den svenska eller den engelska.. :/ super svårt.. blir nog jag köper båda haha.

    SvaraRadera
  2. Du måste berätta vad du tyckte om 'Forgive My Fins'... jag är lite intresserad, men samtidigt ganska osäker på om jag ska läsa den... You let me know? ;D

    SvaraRadera
  3. Emelie: Självklart, ska läsa den nu under sommaren :)

    SvaraRadera