fredag 3 juni 2011

Några nya (fast gamla) böcker

Fick i den här veckan hem lite böcker jag hade köpt. De flesta av dem är begagnade, då jag ville köpa såna böcker som inte trycks längre och begagnat är enda vägen att få tag på dem. Dessutom är de väldigt billiga, vilket man självklart gillar. Fick även hem ett par nya böcker, varav en var lite missbildad, eller två sidor var förstörda på grund av några slags fläckar så ska kontakta The Book Depository om detta.

Dessa begagnade böcker köpte jag genom några olika så kallade used book stores på internet.



Roswell High: The Wild One, Roswell High: The Seeker och Buffy the Vampire Slayer: Halloween Rain.
Älskar ju teveserien Roswell, och ville därför läsa böckerna som den är baserad på. Håller på med första men har fastnat i Sean Griswold's Head så har bara läst runt 70 sidor i den hittills. Men den är mycket bättre än jag trodde, med tanke på att den kom ut runt år 1999. Så därför beställde jag de tre uppföljande böckerna i serien, varav två alltså har kommit. Buffy-boken var ett impulsköp då jag fick rabatt på en bokaffär som säljer begagnade böcker, så den blev ännu billigare. Men jag ser fram emot att läsa den.

Och på The Book Depository så köpte jag Born at Midnight, en bok jag har velat läsa länge men ändå inte känt att jag har behövt läsa snart. Så den var ett rent impulsköp. Och så Blood Magic av Tessa Gratton som alltså var lite misshandlad. Har velat läsa den riktigt länge nu och ser fram emot det, förutom att jag då måste skicka in ett klagomål på min förstörda bok...



Nu ska jag inte köpa några fler böcker på ett tag... Har några som är på väg hit, men jag tänker inte beställa några fler. Har cirka hundra olästa böcker i min bokhylla nu, så har tänkt läsa en del av dem i sommar innan jag köper fler, haha.

3 kommentarer:

  1. Åh, Roswell böckerna ... Älskade dem när jag var si så där åtta år gammal, har två av dem stående i bokhyllan fortfarande c: Blood Magic har jag varit intresserad av ett tag, ska bli intressant att se vad du tycker om den sedan!

    SvaraRadera
  2. Born at midnight ser spännande ut. Gillar titeln också.

    SvaraRadera
  3. Sv: Nej, det har jag faktiskt inte, men borde kanske ta och se på något avsnitt c:

    SvaraRadera