tisdag 21 juni 2011

Roliga paket i brevlådan, bokhylleordning och Harry Potter

Igår fick jag ett roligt, och överraskande, paket från Rabén & Sjögren som innehöll böckerna Saker som aldrig händer av Johanna Lindbäck, The Carrie Diaries av Candace Bushnell och Bara inte du av Katarina von Bredow. Fick också ett gulligt glassogram. Tack så mycket!

Igår var jag och köpte ett extra hyllplan till min bokhylla så den här dagen har jag spenderat med att försöka komma på någon slags ordning bland alla böcker. Vilket inte gick så bra. Allting blev bara helt konstigt och nu finns knappt någon ordning alls, de bara står lite här och där. Förutom att jag har försökt få hardcovers för sig och paperbacks för sig. Och svenska har jag lyckats samla på samma ställe. Men den här oordningen är inte bra för min pedantiska sida som bara vill skrika hela tiden när jag kollar på bokhyllan, haha. Har dessutom några böcker jag känner att jag inte behöver behålla så vet inte vad jag ska göra med dem. Lotta ut dem? Ge bort dem? Hm, jag vet verkligen inte.

Så här ser bokhyllan ut nu:


Rätt random, som sagt ...

Har även bestämt mig för att läsa alla Harry Potter-böckerna, yay för det! Jag vet inte hur lång tid det kommer att ta eftersom jag kommer läsa andra böcker samtidigt. Men jag är bara så nyfiken på dem nu att jag inte kan låta bli, haha.. Och jag vet att jag älskade de två första när jag läste dem då jag var liten, så hur fel kan det bli? Wish me luck!

Hoppas att ni har en bra semester, ett bra sommarlov eller bara en bra sommar i allmänhet :)

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att din bokhylla ser väldigt trevlig och lockande ut:D

    SvaraRadera
  2. Kan inte du göra en bookshelf-tour? Det skulle vara jätte roligt :D

    SvaraRadera
  3. Anonym: Nån gång kan jag kanske göra det :)

    SvaraRadera