torsdag 15 december 2011

När böcker och dess karaktärer kolliderar

Något som händer då och då inom teveserie-världen är att ett fan tar två karaktärer från två olika serier och antingen skriver fan-fiction om dem eller gör en video etc. Även om dessa två personer aldrig kommer mötas i någon av serierna så är det ju riktigt kul att tänka på hur det skulle vara om det hände. Nu har jag tänkt göra detsamma med böcker. Vilka karaktärer från böcker hade egentligen passat ihop med karaktärer från andra böcker?


Vänskap


1. Amy från Amy & Roger's Epic Detour och Macy från The Truth About Forever
Dessa två tjejer har båda förlorat sin pappa och är lite vilsna i livet. Hade de mötts kunde de säkert ha pratat med varandra och blivit hjälpta genom det. Att förlora en förälder kan inte vara annat än jobbigt, tänk då att ha någon bredvid sig som vet precis vad man går igenom?



2. Katniss från The Hunger Games och Tris från Divergent
Antingen skulle de komma överens hur bra som helst, eller så hade deras relation kraschat innan den ens startat. Men Katniss och Tris har båda växt upp på platser där samhället styr merparten av ditt liv och där någonting måste göras. De är båda starka individer och gör allt för sina älskade. Det hade varit hur intressant som helst att placera dem tillsammans i ett rum.

Bråk



1. Anna från The Unbecoming of Mara Dyer, Marcie från Hush, Hush, Elodie från Hex Hall och Ida från Cirkeln
Fyra bitchiga tjejer. Ett rum. Vad händer? Jag antar att det kommer bli en fight, en rolig sådan också... Haha.


2. Rosalie från Twilight och Isabel från Roswell High
Båda två är systrar till killar med varsin udda familj i två väldigt olika serier, en är vampyr och en är en alien, båda vill ha bort sin brors kärleksintresse. Jag tror inte att de hade kommit överens och jag tror även att de med sina olika styrkor och krafter hade kunnat ha en ganska underhållande fight. Men vem vet... De kanske hade gått ihop och blivit ett team istället? Haha.

Kärlek

1. Sophie från Hex Hall och Puck från The Iron King
Någonting med dessa två karaktärer gör bara att jag känner att de skulle komma överens hur bra som helst och kanske även kunna få känslor för varandra. Hursomhelst så skulle jag vilja se dem ihop, även om det aldrig kommer hända. Men båda är roliga, snälla och rätt sarkastiska. Perfect match.




Det var de jag kom på bara så där, finns väl ett hundratal andra kombinationer man kan hitta på. Några karaktärer från två olika böcker du skulle vilja se mötas?

1 kommentar:

  1. Åh, kul! ;D Hm... Jag undrar jag vilka jag skulle vilja möta varann!

    SvaraRadera