fredag 4 februari 2011

30 days of books - 6-10


Day 06 – A book that makes you sad

Jag tycker nästan att de flesta böcker gör mig ledsen på ett eller annat sätt... Shiver gjorde mig ledsen, fast på ett bra sätt, när jag läste om New Moon för andra gången för lite mer än ett år sedan så grät jag mig igenom den. Chasing Brooklyn är fruktansvärt sorglig, precis som Cracked up to be. Men den boken som ger mig allra mest ont i magen och gör mig så otroligt ledsen är Speak av Laurie Halse Anderson. Har man inte läst den så tycker jag att man borde det. För den är helt otrolig.

Day 07 – Most underrated book
Oj, vad svårt! Jag tror inte jag kan komma på någon...? Haha, jag kan verkligen inte komma på en bok som jag tycker är underskattad. Men jag kan ju säga böcker skrivna i vers, för jag tycker att de är rätt underskattade i ren allmänhet.


Day 08 – Most overrated book
Vilka svåra frågor det var jag tog idag... Kanske House of Night-serien eftersom de flesta verkar gilla den fast jag verkligen inte tyckte om första boken? Eller Twilight som jag älskade för bara ett år sedan men som jag nu inte tycker förtjänar mer kärlek än några andra böcker. Eller kanske klassikern Animal Farm/Djurfarmen av George Orwell som jag verkligen avskydde när jag läste den. Människor verkar tycka om den ganska mycket också.


Day 09 – A book you thought you wouldn’t like but ended up loving
Chasing Brooklyn, absolut. Jag befann mig i en slags lässvacka och tänkte att jag kanske kunde få fart på läsandet igen om jag prövade någonting annorlunda. Trodde ju inte att jag skulle gilla att läsa sådana här böcker (alltså som är skrivna i vers), men jag älskade det!


Day 10 – Favorite classic book
Den här var däremot hur lätt som helst :) Little Women älskade jag när jag läste den för kanske tre eller fyra år sedan.


Hoppas alla har en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar