måndag 21 februari 2011

The Hunger Games dream cast

Nu när jag har läst Mockingjay så är det enda som finns kvar att vänta på The Hunger Games-filmen som kommer ut nästa år. Jag älskar att läsa om vilka skådisar som fans vill ska spela rollerna i filmerna, och tänkte därför sätta ihop mitt eget dream cast…

Katniss:
Katniss har varit den svåraste att hitta en skådis till, jag har försökt hitta någon jag tycker är perfekt ända sedan jag läste The Hunger Games för första gången men har inte hittat någon. Sedan började det pratas om Hailee Steinfeld och när jag såg henne tyckte jag att hon skulle vara perfekt för rollen. Hon är det närmsta ”min” Katniss som man kan komma, i alla fall av de skådespelare som jag har sett. Hon är ganska ung, men jag tycker inte att det spelar så stor roll. En del förslag för Katniss förstår jag verkligen inte, vissa tycker att Chloe Moretz ska spela Katniss…? Jag tycker inte att det finns någonting alls hos henne som påminner om Katniss.

Peeta:
Den näst svåraste att hitta en bra skådis till. Usch, jag är inte ens nöjd med den jag har valt. Peeta är så specifik i mitt huvud och jag älskar honom, ingen skådespelare kommer kunna göra honom rättvisa. Men William Moseley hade något Peeta-aktigt över sig på vissa bilder, så det fick bli han. Till skillnad från vissa andra så tycker jag inte att Alex Pettyfer (som ska vara Jace, inte Peeta) eller Hunter Parrish passar alls.




 

Prim:
Av någon anledning tycker jag att det är väldigt svårt att hitta en skådespelare till Prim… Ett tag tyckte jag Elle Fanning, fast då yngre än vad hon är nu. Nu ser hon alldeles för gammal ut för rollen. Men jag har inte hittat någon bättre, så en yngre Elle Fanning tycker jag hade passat bra.



Haymitch:
Haymitch har jag inte en så specifik bild av som med Katniss och Peeta, det finns många som passar. Men någonstans läste jag någon som föreslog Robert Downey Jr, och varför inte?






Cinna:
Om ni har sett tv-serien Pretty Little Liars så har ni sett Ian Harding som spelar Ezra. Han passar rätt bra in på Cinna, tycker jag.

 



Effie:
Många tycker att Kristin Chenoweth skulle passa som Effie, och jag håller verkligen med.
 
Rue: Yara Shahidi.                                                       Foxface: Emma Stone.

 

Gale har jag inte hittat någon bra till än, men jag tycker inte om honom så mycket så det gör mig ingenting, haha.

1 kommentar:

  1. Du har fått ihop en bra cast tycker jag :) Ditt förslag på Peeta tycker jag känns helt klockrent. Tänkte instinktivt: JAA när jag såg bilden :)

    SvaraRadera