torsdag 10 februari 2011

Kändisar som skriver böcker

Efter att ha hört mycket bra om Hilary Duffs nya ungdomsbok Elixir, så började jag fundera på kändisar som skriver och om det faktiskt är möjligt att de kan skriva bra böcker. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av att läsa böcker där kändisar som Carolina Gynning och Blondinbella berättar om sina liv eller böcker där kändisar beskriver sina hemska barndomar endast för, vad jag antar är, att tjäna pengar.

I USA har till och med Justin Bieber skrivit en bok, han är endast 16 år och därför undrar jag just vad hans bok handlar om. Miley Cyrus skrev även hon sin självbiografi när hon var 16. Visst, de har upplevt mycket för att vara så unga men är det verkligen tillräckligt intressant att läsa om i en bok? Jag skulle aldrig läsa en bok om varken Justin eller Miley, inte bara för att jag inte är ett fan av dem, men också för att det känns som att böcker om två verkliga tonåringars liv inte kan handla om så mycket. Det måste vara om pengarna, eller?

Däremot så har Hilary Duff nyss släppt en bok som absolut inte handlar om hennes liv, eller om henne överhuvudtaget. Vad jag har förstått så är den helt fiktiv. Jag var såklart väldigt skeptisk när jag hörde att Hilary Duff hade skrivit en bok, och med tanke på hennes skådespelarroller och låtar så trodde jag att det skulle vara någon slags påhittad men ändå självbiografisk bok à la Lauren Conrad och hennes bok L.A. Candy. Men efter att jag läst om vad boken handlar om och att många faktiskt gillar den så fick även jag lust att läsa den. Här är handlingen:

Clea Raymond has felt the glare of the spotlight her entire life. The daughter of a renowned surgeon and a prominent Washington DC politician, she has grown to be a talented photojournalist who takes refuge in a career that allows her to travel to the most exotic parts of the world. But after Clea’s father disappears while on a humanitarian mission, Clea’s photos begin to feature eerie, shadowy images of a strange and beautiful man—a man she has never seen before.

When fate brings Clea and this man together, she is stunned by the immediate and powerful connection she feels with him. As they grow closer, they are drawn deep into the mystery behind her father’s disappearance, and they discover the centuries old truth behind their intense bond. Torn by a dangerous love triangle and haunted by a powerful secret that holds their fates, together they race against time to unravel their pasts in order to save their lives—and their futures.


Så Disney-stjärnor kanske kan skriva böcker? Jag tänker definitivt läsa Hilary Duffs bok någon gång för att ta reda på det. Den låter ju bra, så varför inte? Många kommer nog se hennes namn på framsidan och direkt lägga ifrån sig den, vilket jag tycker är synd. Man borde i alla fall ge någon en chans innan man dömer dem, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar