torsdag 10 mars 2011

Böcker som gärna fick komma ut igår

Jag har lovat mig själv att inte köpa fler böcker förrän jag har läst ut minst tio av de jag redan har, eller tjugo, eller nåt sånt. I alla fall, detta gör att jag istället för att köpa böcker sitter och bestämmer vilka jag väl ska köpa när jag får. Vilket leder till att jag bara blir sur för att a) jag får inte köpa några av dem och b) vissa av böckerna har inte ens kommit ut så jag hade inte kunnat köpa dem ens om jag velat. Vilket ledde till det här inlägget... Ehm, ja, i alla fall. Tänkte bara babbla om några böcker jag önskade var ute redan och som jag även önskar kunde befinna sig i min bokhylla så att jag kunde läsa dem.

Wither av Lauren DeStefano
Den här boken kommer ut ganska så snart, 22 mars, men jag ska ju inte köpa några böcker i mars så jag får vänta med att köpa den här oavsett. Men usch, vad jag vill ha den.

The Goddess Test av Aimee Carter
En bok jag vill läsa mer och mer för varje dag som går... Handlar basically om Kate vars mamma är sjuk och så träffar hon Henry som påstår sig vara Hades, härskaren över underjorden, och han säger att han kan hålla Kates mamma vid liv eller rädda henne eller nåt om Kate klarar sju test. Vill. Ha. Nu.

Divergent av Veronica Roth
Vem vill inte ha den här? Den kommer ut i maj och då ska jag fasen köpa den när den kommer ut. Om jag så ska läsa trettio böcker innan.

Memento Nora av Angie Smibert

Jag vet inte riktigt vad det är med den här som lockar mig, men jag ser väldigt mycket fram emot den. Men som med alla andra böcker på den här listan måste jag vänta med att läsa den, för den kommer inte ut förrän i slutet av april.

Blood Magic av Tessa Gratton

Paranormal romance. Dark. Disturbing. Och så blood. Att författaren dessutom är skrivar-buddy med Maggie Stiefvater gör inte att jag vill ha boken mindre direkt.


Det här var bara några av de böckerna jag önskar att jag kunde läsa just nu, men måste vänta på. Och det där med att läsa ut tio, tjugo böcker innan jag får köpa fler går ju inte så bra direkt. Jag börjar läsa på en massa böcker samtidigt och kommer aldrig någon vart i någon av dem. Men när den här veckan och min nuvarande kurs tar slut så ska jag läsa ut alla böcker jag har börjat på. Det lovar jag.


Ha det bra  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar