lördag 12 mars 2011

När man har tråkigt...

...så pratar man om böcker. Eller?

Egentligen är det mitt eget fel. Jag läser en kurs just nu, Litterär gestaltning, som verkligen är hur kul som helst. Eller, den hade varit rolig om det inte var så att jag slappade de fyra första veckorna av kursen och måste nu komma ikapp den femte och sista. Ugh... Alla roliga uppgifter har jag gjort klart redan, skrivit en novell och fem dikter, läst noveller och dikter och sånt. Självklart har jag skjutit upp det jobbiga till sist, vilket man inte borde göra. Inte alls. Gör man det jobbiga först så är det ju över sen. Nu sitter jag här ikväll och måste läsa hela pjäsen Fröken Julie av August Strindberg. Och jag gillar det inte. Sedan ska jag skriva 1-2 sidor om den. Och skriva om slutet på hela pjäsen. Och läsa och skriva om Främlingen av Albert Camus, allt innan imorgon kväll. Jätteroligt. Eller inte... I alla fall, jag gör vad som helst för att slippa plugga just nu så därför hamnade jag här. För man blir ju inte uttråkad av att babbla om böcker :) Om de inte är för skolan då...

Om inte alls lång tid kommer ju fjärde boken i The Mortal Instruments-serien ut, City of Fallen Angels. Jag har inte läst City of Ashes eller City of Glass än, men älskade City of Bones så jag längtar oavsett. Har till och med förbeställt den... En signerad version med nåt brev från Jace till Clary eller liknande i, från Barnes and Noble. Jag var ju bara tvungen, haha. Om någon är intresserad finns den här. Kostar inte så farligt mycket med frakt inräknat, blev cirka 160 kronor totalt.
Så nu vill jag verkligen läsa de två andra böckerna innan City of Fallen Angels kommer ut! Vet inte hur jag ska hinna... Börjar läsa en spanskakurs på måndag. Ska bli awesome. Men läsa måste man ju ta sig tid att göra. :)

Annars har jag blivit rätt fast i true crime-böcker. Har aldrig varit intresserad av såna böcker innan, men nu helt plötsligt har jag fått nån väldig lust att läsa sådana. Köpte fyra för inte så längesedan, de var Natascha Kampuschs bok 3,096 days, den tjejen som hölls fånge i en massa år och sedan lyckades ta sig ut. Och Columbine av Dave Cullen, boken om den fruktansvärda skolskjutningen. Och så två böcker om undercover-poliser eller liknande. Får se om de är bra nu också...

Känner att det har blivit lite långt nu, så... Ha en bra kväll, eller söndag, eller vecka. När ni nu läser detta. Om ni har orkat läsa allt det här ;) I alla fall, ha det bra :)

5 kommentarer:

  1. Hittade hit från min blogg :p
    Ser att du också gillar YA-böcker, kul! Lycka till med uppgiften ^^

    SvaraRadera
  2. Gaaah, jag får panik! Jag har inte ens läst "City of Bones" ännu, men jag är ändå sjukt taggad på "City of Fallen Angels" xD

    Oh, meine freinde *jag kan tyska!* de har börjat visa säsong 6 av Supernatural på 5:an varje fredag efter 23.00 :o
    Och lycka till med uppgiften! :D Själv måste jag plugga inför nationella i biologi! HALLELUJA! D:

    SvaraRadera
  3. Emelie: Haha. Men jag såg på Goodreads att du har börjat läsa den nu :D Das ist... good? Jag kan inte tyska xD

    :O Det har jag missat! Måste se var dom är nånstans i säsongen.

    Tack! Lycka till själv :D Jag visste inte ens att man hade nationella i biologi, haha. :)

    SvaraRadera
  4. Malin: Yes, jag började med den igår :D
    Det är hemskt, jag missade 15 minuter av första avsnittet i fredags för att jag inte visste om det :o avsnitt tre visas på fredag.

    Tack, jag känner mig ganska körd inför det provet.. förstår inte varför man ska ha nationella i NO :(

    SvaraRadera