fredag 21 januari 2011

15 nya böcker i bokhyllan..

Har jag nämnt att jag har ett problem? Jag köper alldeles för mycket böcker. Förra veckan visade jag de nio böcker jag hade fått hem då, den här veckan har jag fått hem 15 böcker till.. Väntar på två till som väl kommer nästa vecka. Men som sagt, köpstopp till 1 februari!


Böckerna på bilden:
The Morganville Vampires, Volume 1 av Rachel Caine: En bok som innehåller de två första böckerna i Morganville Vampires-serien.

If I Stay av Gayle Forman: Velat läsa den här ett tag och när jag läste att en uppföljare ska komma ut så bestämde jag mig för att köpa den.

The Sky is Everywhere (Himlen börjar här på svenska) av Jandy Nelson: Också en bok jag läst mycket om, även på svenska bloggar eftersom boken har översatts till svenska. Har blivit ganska så kär i "vanliga" böcker nu, alltså såna utan övernaturligt. Vet knappt vad jag ska kalla dem, Contemporary heter det på engelska i alla fall.

Shadow Hills av Anastasia Hopcus: Skrev om den här för några veckor sedan, verkar bra så jag köpte den.

Winter Longing av Tricia Mills: Ytterligare en "vanlig" bok.

I Heart You, You Haunt Me av Lisa Schroeder: En bok skriven i vers, som jag älskar, av Lisa Schroeder. Har redan läst den här, recension kommer någon gång i helgen tror jag.

Cracked up to be av Courtney Summers: Boken jag läser nu. Är väldigt bra hittills.

Tomorrow when the war began av John Marsden: Pratas rätt mycket om den här boken nu och jag blev väldigt nyfiken, speciellt då den har blivit film nu och allt.

Blue Bloods av Melissa de la Cruz: Vampyrbok som nog de flesta har hört talas om, vampyrer i New York... Blir väl inte bättre?

Paper Towns av John Green: Läste John Greens Looking for Alaska för ungefär ett år sedan och tyckte den var riktigt bra, så vill läsa fler böcker av honom.

Don't Die, My Love av Lurlene McDaniel: Ska ju läsa två böcker från 80- eller 90-talet, den här är skriven 1995 tror jag. Var därför jag köpte den, men jag hoppas att den är bra såklart.

Och så de fyra sista böckerna, del 1-4 i Pretty Little Liars-serien:


 
Och så sist... Supernatural säsong 4 och Criminal Minds säsong 4:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar