söndag 23 januari 2011

I Heart You, You Haunt Me av Lisa Schroeder


Författare: Lisa Schroeder.
Antal sidor: 227.
Utkom: 8 januari 2008.
Andra böcker av författaren: Chasing Brooklyn, Far From You, The Day Before (Juni 2011).

Girl meets boy.

Girl loses boy.

Girl gets boy back...

...sort of.


Ava can't see him or touch him, unless she's dreaming. She can't hear his voice, except for the faint whispers in her mind. Most would think she's crazy, but she knows he's here.

Jackson. The boy Ava thought she'd spend the rest of her life with. He's back from the dead, as proof that love truly knows no bounds.

För några månader sedan läste jag Chasing Brooklyn av Lisa Schroeder och verkligen älskade den. Den blev en av mina favoritböcker, så självklart ville jag läsa fler böcker av samma författare.
Både Chasing Brooklyn och I Heart You, You Haunt Me är skrivna i vers. Något jag absolut inte trodde att jag skulle tycka om innan jag faktiskt köpte en bok skriven i det och testade. Det visade sig att jag verkligen tycker om att läsa böcker skrivna på det sättet, det blir så mycket mäktigare, mer känslosamt, och vackert på nåt sätt. Lisa Schroeder är bra på att använda få ord och samtidigt få fram så mycket. Men även om jag älskar sättet hon skriver på så blev jag faktiskt besviken på I Heart You, You Haunt Me.
Det kanske var för att boken var så pass kort, man hinner inte riktigt lära känna karaktärerna eller utveckla några starkare känslor för dem. Det märks att Lisa Schroeder skrev den här boken innan hon skrev Chasing Brooklyn. Man märker på både språk, karaktärer och handling att hon har utvecklats. Därför är jag glad att jag läste Chasing Brooklyn innan I Heart You, You Haunt Me, för hade jag läst den här först så hade jag nog inte velat fortsätta läsa Schroeders böcker. Eller så hade jag tyckt bättre om den här boken eftersom jag inte hade en annan fantastisk bok att jämföra den med.

Handling: 3/5
Språk: 5/5
Karaktärer: 3/5
Omslag: 5/5

Totalt betyg: 3,5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar