onsdag 5 januari 2011

Något slags läsmaraton

Rory Gilmore från Gilmore Girls
I helgen har jag tänkt försöka komma ikapp lite med min läsning och tänkte då att jag skulle ha ett slags läsmaraton, då jag läser ungefär hela dagarna. Vanligtvis måste jag alltid pausa då jag läser och gå och göra någonting annat, men nu har jag alltså tänkt försöka läsa i lite längre perioder för att få mer läst.
Jag har snart läst klart Hex Hall, så den kommer jag inte läsa i helgen, men till kursen jag läser nu ska jag läsa Flugornas Herre av William Golding så den kommer jag nog tvinga mig igenom. Har bara läst ett par sidor ur boken, men tror redan nu att jag inte kommer tycka om den. För det första är det en översatt bok, något jag inte har läst på väldigt länge. Sedan är den gammal, och jag har lite svårt för äldre böcker. De enda jag kan minnas att jag verkligen har tyckt om är Little Women av Louisa May Alcott och Of Mice and Men av John Steinbeck. Men, men... Det är för tidigt att säga vad jag kommer tycka om den.
Förutom Flugornas Herre ska jag försöka läsa klart Catching Fire som jag har hållit på med ett tag nu, har lagt undan den lite för ofta för andra böcker men nu vill jag verkligen läsa Mockingjay och tänker därför försöka läsa klart Catching Fire så snart som möjligt.

Vi får väl se hur mitt lilla läsmaraton kommer gå, går det bra tänker jag absolut göra det igen. Funkar det inte får jag väl försöka igen ändå, haha.

1 kommentar: