tisdag 11 januari 2011

Varför finns det så mycket böcker man vill läsa...?

Tänkte ta bort några böcker från min att-läsa-lista förut som jag har läst nu och passade då på att kolla hur lång listan var. Hur många böcker den innehöll... Och det var 429 stycken. 429! Jag kommer aldrig kunna läsa alla de böckerna! Det kommer ju nya böcker hela tiden också, så listan fylls bara på hela tiden. Det är inte det att jag inte tycker att det är bra att det finns så många bra böcker där ute, det gör jag såklart, men ibland undrar jag bara varför inte dygnet kan ha 50 timmar istället för 24? Så man hade lite mer tid att läsa alla de här böckerna.

Vilket löjligt problem det är. Jag ska sluta klaga på oväsentliga saker nu och gå över till någonting annat. Den senaste tiden har jag beställt lite väl mycket böcker och fick igår hem en av dem, det konstiga är att den jag fick hem igår beställde jag en vecka efter några andra böcker som inte har kommit än. Jag börjar bli lite orolig att posten har tappat bort dem? Men det visar sig väl snart... I alla fall så har jag bestämt mig för att jag ska ha köpstopp fram tills den första februari. Det kanske inte är så långt tills dess, men jag tror inte att jag kan klara mig utan att köpa några böcker längre än så. Vi får se hur det går. På fredag lägger jag upp här vilka böcker jag har fått :)

Ha en bra dag! (det som är kvar av den)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar